Kaasuala kasvaa ja uudistuu, tule mukaan!

Kaasuwebinaari tiistaina 5.11.2024, klo 9.30–14.00

Miksi kaasun käyttö on kasvussa nyt? Entä miksi kaasualalla on merkittävä rooli ilmastonmuutoksen hillitsemisessä ja tulevaisuuden kestävän energiatalouden luomisessa?

Tervetuloa Kaasuyhdistyksen webinaariin!

Vuonna 2023 Suomessa käytettiin 17 terawattituntia energiakaasuja, mikä vastaa noin viidesosaa sähkön vuotuisesta kulutuksesta. Kaasua käytetään laajasti energiantuotannossa, kemianteollisuudessa sekä meri- ja maantieliikenteessä, ja se on tärkeä myös kotitalouksille.
Suomen kaasun saanti oli pitkään venäläisen putkikaasun varassa. Nyt käytössä on neljä nesteytetyn maakaasun (LNG) tuontiterminaalia ja järeä putkilinja Baltiaan. Venäjästä riippumatonta kaasua on hyvin saatavilla, ja sen hinta muodostuu läpinäkyvästi pörssissä kysynnän ja tarjonnan mukaan.
Kotimaisten uusiutuvien kaasujen kuten biokaasun ja synteettisen metaanin (e-metaani) saatavuus on kasvussa. Biokaasun tuotantoa lisätään ja uusiutuvasta sähköstä jalostettavan e-metaanin määrä nousee uusien tuotantolaitosten myötä.
Tulevaisuudessa siintää vetytalous, ja kaasujen osalta 100 % uusiutuva omavaraisuus. Uusiutuvien kaasujen kasvu edellyttää miljardien eurojen investointipanostuksia, ja samalla luodaan tuhansia uusia työpaikkoja.

Kaasuala uudistuu ja kasvaa

Miten kaasuala kehittyy? Miltä näyttää kaasun tulevaisuus?
Markku Tommiska, Toimitusjohtaja, Suomen Kaasu­yhdistys

Kaasujen uusiutuva rooli tulevaisuuden
energiajärjestelmässä

Millainen on kaasun tulevaisuuden vetovoima ja
potentiaali vihreän siirtymän näkökulmasta?
Kia Tuominen, Konsultti,
Spring Advisor Oy

Valmistaudu tulevaan kasvuun – henkilöstö­ratkaisut energia-alalle

Mitä työnhakijat odottavat nyt ja tulevaisuudessa?
Entä mitä tulee ottaa huomioon, jotta saat pidettyä nykyiset osaajat yrityksessä ja onnistut tulevaisuuden osaajien rekrytoinneissa?
Tomi Kolu, Key Account Manager & Outsourcing Lead,
Adecco Finland

Haluatko kuulla lisää kaasualan uudistumisesta ja kasvusta?

Kaasuwebinaari 5.11.2024

5.11.2024, klo 9.30–14.00

Viimeistään 31.10.2024

Ilmoittaudu webinaariin